نداي "الغوث" شب زنده داران قدر در مساجد گيلان

ندای "الغوث" شب زنده داران قدر در مساجد گیلان

تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
مساجد و اماکن مذهبي گيلان شب گذشته با نداي "الغوث" و " العفو العفو "ميعادگاه دلشکستگان و عاشقان درگاه الهي بود.

به گزارش روابط عمومي ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از استان گیلان، همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان، مراسم معنوی شب قدر با حضور گسترده مردم ولایتمدار و مومن گیلان در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی سراسر استان برگزار شد.

 

در این آیین معنوی مردم به قرائت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر پرداخته و با قرآن به سر گذاشتن و "بک یا الله"، از محضر خداوند متعال، طلب عفو و بخشش کردند.
 
شیفتگان و عاشقان ولایت در این مراسم تا پاسی از شب با ذکر "الغوث الغوث خلصنا من‌النار یا رب" و "العفو" به استغاثه به درگاه احدیت پرداختند.
 
کانون های مساجد سراسر استان میزبان شب زنده دارانی بود که نوای الغوث الغوث سر دادند تا از فیوضات این شب بی‌نصیب نمانده و با توسل به امیرالمومنین (ع) برای بخشش گناهان دعا کنند.
 
مراسم شب قدر با قرائت دعای جوشن کبیر در گلزار ۱۴ شهید شنبه بازار فومن برگزار شد.
 
* برپایی سفره افطار به همراه سخنرانی مذهبی پیرامون "برخی از ویژگی های مومنان و بهانه جویی نکردن" از برنامه شبهای قدر به همت کانون شهید پوررجب بود. برگزاری مراسم قرآن به سر و همچنین قرائت دعای جوشن کبیر از دیگر برنامه‌های این کانون بود.
 
* در مسجد جامع کپورچال انزلی نیز به مناسبت شب قدر بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، ضیافت افطار برپا شد و سخنرانی مذهبی، قرآن به سر گرفتن و دعای جوشن کبیر از دیگر برنامه ها بود‌.
 
حضرت علی (ع) سحرگاه نوزده رمضان سال چهل هجری به دست ابن مُلجم مرادی در مسجد کوفه از ناحیه سر مجروح و در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان به شهادت رسید.